Çakan, patentini de aldığı bu tekneyi şimdi otomobil olarak da kullanıyor.Bu icadinin ihtiyactan yola cikilarak gelistigini soyleyen Salih Çakan, en cok bayanlarin ilgi gosterdigini soyluyor.
Araştırma ve incelemeyle geçen 2,5 yılın ardından teknesine hidrolik sistemi uygulayan Çakan, park sorunundan kurtulup işlerini kolaylaştırdı.
Çakan, eskiden teknesini suya indirmek için en az 3-4, denizden çıkarmak için ise 5 kişinin gücüne ihtiyaç duyduğunu söyledi. Her zaman kendisine yardım edecek birilerini bulamadığını belirten Çakan, "Tekneme hidrolik sistemiyle hem karada hem de denizde gidebilen bir sistem tasarladım. Baktım güzel de bir şey olacak, patent almak için müracaat ettim ve patentimi aldım" dedi.
Seri uretime hazirlaniyor.Teknesini gelistirirken deneme yanilma yontemine basvurdugunu bildiren Çakan, şunları kaydetti:
"Her şeyi tamamladım. Destek aldığım takdirde seri üretime geçmek için çalışmalara başlayacağım. Böylece büyük bir istihdam oluşacağına inanıyorum. Küçük bir atölye kurmaya kalkışsam en az 50 kişi istihdam etmem gerekiyor. Bunun ihracat olanağı da çok fazla. Türkiye'de bunun üretimi yok. Dünyada benzerinin üretimi var ve aşırı derecede büyük paralara satılıyor. Dünyadaki üretimin neredeyse 10'da biri fiyatına satacağım. Deniz Polisinde, Sahil Güvenlikte, itfaiyede, turizmde her tarafta kullanılabilir."Çakan, sistemin tek motorlu ve üç tekerlekli olduğu bilgisini verdi. Bu sistemle teknenin, yokuş, kum, çamurda bile götürülebildiğini anlatan Çakan, "Tamamen hidrolik. Direksiyonu çok rahat. İstediğiniz yere bunu otomobil gibi park edebilirsiniz" diye konuştu.
0 yorum:
Yorum Gönder